Powr鏒 do

-> strona g堯wna

Wyj靖kowe s這wo o wyj靖kowym filmie

dodany: 15.03.2004 | autor: S豉wek Krowi雟ki


Codziennie mijamy setki nieznanych nam postaci. S tylko twarzami, charakterystycznymi gestami, mniej lub bardziej niegodnymi zapami皻ania drobinkami rzeczywistoci. W ka盥ej z nich pulsuje jednak 篡cie, kipi emocje, myli, nadzieje, obawy...Pragnienia. Niekt鏎e bardzo skomplikowane i wstydliwe, a mimo to skazane na ujrzenie bezwzgl璠nego wiat豉 rzeczywistoci, na powszechne pot瘼ienie.

Temat zaspokajania ludzkich potrzeb seksualnych sta si motywem przewodnim jednego z dw鏂h, pokazanych podczas IV objazdu Filmostrady w gliwickim kinie Amok, film闚 czeskiego re篡sera Jana vankmajera. Listonoszka Malkov, Peony, prezenterka telewizyjna i w豉ciciel sklepiku z gazetami stali si dzi瘯i niemu bohaterami Spiskowc闚 rozkoszy - teatru tajemnicy, zmys這woci i niesamowitoci. Pod zwyczajnie wygl鉅aj鉍ymi twarzami kryj si niesamowita wyobrania i umiej皻noci. Autor po raz kolejny udowadnia, 瞠 pozory myl, a spotykany przez nas codziennie na ulicy szaraczek mo瞠 by przesyconym po蕨daniem Specjalist od obrazoburczej rozpusty.

Ten niesamowicie uzdolniony, znany g堯wnie entuzjastom filmu zza naszej po逝dniowej granicy, artysta odwa篡 si przekroczy pr鏬 wiata erotycznych fantazji - wyrafinowanych, skomplikowanych. Ukaza go rzeczowo, dosadnie, a zarazem nie ordynarnie, z ogromn doz humoru. Fetysze przejaskrawi do tego stopnia, i czasami nie wiedzia貫m czy wybuchn寞 miechem, czy mo瞠 z trwog zastanowi si nad duchowoci i humanizmem jednostki ludzkiej. Re篡ser pokaza, do czego zdolny jest cz這wiek 蕨dny nie tyle zaspokojenia swego pop璠u p販iowego, co zrealizowania swych ekscentrycznych (w przypadku tego dzie豉 to do delikatne s這wo) i wyuzdanych potrzeb, potrzeb uzupe軟iaj鉍ych, w moich oczach, encyklopedyczne poj璚ie: cz這wiek.

Reakcje zgromadzonej do licznie publicznoci jednoznacznie wskazywa造 na podziw dla pomys這woci filmowca i animatora w jednej osobie. W ci鉚u kilkudziesi璚iu minut trwania filmu powi瘯szy這 si grono wielbicieli jego tw鏎czoci: barwnej i bezkompromisowej, tak realnie ukazuj鉍ej ludzk natur, 瞠 a trudnej do przyj璚ia.