Dni Kultury Europejskiej - Czechy
dodany: 31.03.2003 | autor: £ukasz Godecki
Dnia 21.02.2003 w Szkole Podstawowej nr 23 w Sosnowcu odby³o siê uroczyste otwarcie Dni Kultury Europejskiej. Tegoroczne Dni poœwiêcone by³y naszym s¹siadom - Czechom. Uroczystoœæ zaszczycili sw¹ obecnoœci¹ wiceprezydent Sosnowca, przedstawiciele naszego Instytutu Filologii S³owiañskiej, a tak¿e rodzice dzieci wystêpuj¹cych w uroczystoœci i konkursach z wiedzy o Republice Czeskiej. Szkoda, ¿e na uroczystej inauguracji nie pojawi³ siê konsul Republiki Czeskiej, którego organizatorzy gor¹co zapraszali. Jestem przekonany, ¿e swoj¹ nieobecnoœci¹ sprawi³ on przykroœæ sympatycznym organizatorom, a w szczególnoœci przejêtym dzieciom, które z takim zaanga¿owaniem przygotowa³y wystêpy. Miejmy nadziejê, ¿e w przysz³oœci Pan konsul jak i jego nastêpcy nie pope³ni¹ podobnej dyplomatycznej gafy.
Wystêpy uczniów mog³y zachwyciæ ka¿dego! Przygotowali oni wspania³e dekoracje (z napisami w jêzyku czeskim!), niesamowite stroje oraz czêœæ artystyczn¹. Przedstawienie, co warto zauwa¿yæ, by³a równie¿ w jêzyku czeskim! Polega³o ono na pomieszaniu kilku bardzo dobrze znanych w¹tków z bajek (np. Rumcajs, Czerwony Kapturek), dziêki czemu ca³oœæ by³a jeszcze ciekawsza. GwoŸdziem programu by³ wystêp uczennicy, która fenomenalnie zaœpiewa³a dwie piosenki z repertuaru Heleny Vondraèkovej. Osobiœcie nie przepadam za t¹ czesk¹ wokalist¹, dlatego ¿a³ujê, ¿e nie by³o jej na tej uroczystoœci - jestem pewien, ¿e po us³yszeniu swoich piosenek w wykonaniu tej uczennicy, zakoñczy³aby ju¿ wreszcie swoj¹ karierê.
Ca³a impreza zakoñczy³a siê degustacj¹ specja³ów czeskiej kuchni (by³y nawet s³ynne czeskie knedlíky).
Brawa i podziêkowania dla goœcinnych uczniów, nauczycieli i rodziców, którzy wspaniale przygotowali czeskie œwiêto.
Myœlê, ¿e mo¿na zaliczyæ tegoroczne Dni Kultury Europejskiej w Szkole Podstawowej nr 23 w Sosnowcu do najlepszych wydarzeñ kulturalnych naszego miasta, a nawet Zag³êbia.
Szkoda, ¿e nasze wieczorki slawistyczne nie s¹ przygotowywane przez studentów z tak¹ fantazj¹ i zaanga¿owaniem...
|